Ledig + sol = underbart?

En härlig ledig måndag - jag älskar måndagar!
Det känns på något sätt alltid hoppfullt när man vaknar en
måndagmorgon, detta kan dock bero på att det är min led-
iga dag efter helgens jobb och att den därför är så härligt
välbehövd?
Äsch, skiter i att analysera varför måndagar is the shit!

Idag ska jag iaf njuta så mycket det bara går av värme och
solsken. Jag ska hem till farfar och tvätta hans bil eftersom
det är någon form av tradition sen jag var en liten Christel.
Idag är även farmors födelsedag, så farfar och jag ska till
Minneslunden och sätta blommor... jag förstår inte att det
gått så många månader sedan jag sist såg min farmor.
Känns som mitt liv efter september mekaniskt följt klock-
ans tickande och att dagarna försvunnit en efter en bara
för att det är tidens gång.
Jag måste försöka börja leva igen. Det är dags nu.

Sökte in till Lunds Universitet igår, paniksökning inför
hösten och främst för det lilla studentlegets skull!
Men jag hittade en grundkurs i psykologi som jag fakt-
iskt kan tänka mig, halvfart/dagtid/distans 20p.
Kanske kan vara något?

By the way, hur fasiken kan det snart vara ett år sedan
studenten!? Och varför är jag 20 år men har inte en aning
om vad jag ska bli? När jag var liten var jag ju såbestämd,
jag visste precis vad jag skulle bli: ballerina eller prinsessa.
Kanske ska jag svara det nästa gång pappa frågar vad jag
ska utbilda mig till... eller?

//En confused Christel

image217image218

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback