Turkiet 2007



1: Resesällskalpet på Kastrup i väntan på boarding. Här började
    Christel med att sjunga: "This is for yooou, this is for meee" när
    hon ransonerade ut vetebullar. Detta höll i sig under varenda
    måltid under resan.
2: På vandrarhemmet i Antalya: "varannan vatten & lite (läs mycket) Twix"
     samt första (dock ej sista) gången någon frågade om vi tre var systrar.
3: Turkiskt frukostbuffé på vandrarhemmet
4: Efter 4 h i buss fick vi en vacker syn: KAS!



5: Christel2 installerar sig i det nya (aning svettigare) klimatet
6: Peace
7: "Snövit", katt 1 av ca 1000 katter jag fotograferade...
8: Första måltiden haha. Kebabrullar på stammisstället såklart!



9: Utsikten över Kas och Medelhavet från terassen
10: Time to party!
11-13: Iiiii vi är i Turkiiiiet!



14:
"Cat I'm a kitty cat, and I dance dance dance..."
15: SMILE
16: Christlar på g
17: "Wank wank", återberättelse från wank-snubbarna i Antalya...
18: Going out!



19: Crazy swedes
20: "Break a leg"
21: På vårt hang-out ställe "Queen Bar"
22: "ÖLUR" haha standardordet för hela veckan



23-25: Piggy!



26: Dansar loss med servitören
27: Christel tjuvfotar sin "snyggturk" och använder mig som ursäkt haha
28:  Hang-out trottoarkanten i Kas
29: Christel2 och hennes turk.
       Turk: "Are we going your place or my place?"
       Christel2: "You go your place, I live here" (tar på trottoarkanten) hahaha



30: Lotta jäser i poolen. Då hennes föräldrar frågade om vi skulle resa runt något
       så påstod Lotta sig ha svarat: "-Christel ska bara ligga vid poolen och bli fet". 
       Mitt svar på det var: "-are, FETARE om jag får be!"
31: Christel lagar lunch haha. Hon kom senare att utbrista: "- Jag vill ha määäjs".
32: Klippstranden i Kas där Christel2 fick en del konstiga frågor av en servitör:
       "-Have you taken a swim? Was it weeet?"
       Christel2: "-Eh it was cold?"
       "-Is your name Nathalie?"
       Christel2: "-Eh no?"
     
33: I väntat på urgoda pizzor!
34: ... en bild på vår hemmalagade pizza, nice huh? =)




35-42: Utgång!



43-47: Heldags båtutflykt till "Sunken City" (Kekova) med massa sol & bad
             Christel 2: "-Lotta, hur mycket tror du jag får om jag ställer mig på
             gatan och säger I'm a hooockaaah?"

             Lotta: "-Ingenting!"

            Sen var där en kille som jobbade på båten som var väldigt efter-
            hängsen och tydligen bara efter mig. Frågade hela hela tiden om
            jag behövde hjälp typ med att bära maten och sånt haha. Sen när
            vi närmar oss land så kommer han fram och säger:
            "-What are uou doing tonight?"
            Jag: "-Going home. Eat then sleep", sen vänder jag mig mot Chrillan
             och babblar för glatta livet tills han avlägsnar sig....



48-54: Sista dagen i Kas bl.a med tvättning för husmor-Lotta och en liten
             utflykt till den 2000 år gamla amfiteatern i Kas, där Christel & kisen 
             bjöd på lite teater haha.




55-65: Sista kvällen I Kas. Inne på Queen Bar kommer en riktigt sliskig turkisk
gubbe fram till oss när vi dansar och frågar: "-Are you lesssbian?" varpå vi svarar
"-Eh no?".
Då säger han: "- Everybody in here thinks you aaare lesbian!" och vi
svarar "-Sooo?" . Som vi skrattade efter det och dansade ännu galnare bara för
att jävlas med honom.

Träffade sedan en Alaskian och två Istanbullies när vi hängde på trottoarkanten...
dessa fick följa oss hem efter att vi blivit förföljda av en läskig finne på motorcykel.
Precis innan vi ska gå viskar en av dem: "-I think he's carrying a gun. He's jelea-
ous..."
  haha. Det fick fart på Lotta & Chrillan hahahaha, det var bara för sjukt jag
pallade inte mer hahaha. En händelserik avslutning på semestern... trodde ni va!

Dagen efter när vi väntar på att bussen ska gå och ta oss till flygplatsen i
Antalya kommer Chrillan på att hon glömt passet i huset... detta tre minuter
innan bussen ska gå! iii iii iiii. Vansinnesfärd i taxi för C2:s del och övertalning
att busschauffören ska invänta henne för mig & Lotta. Eftersom jag är hemma
så förstår ni nog att vi lyckades! =)

image486

Lotta lade två snygga kommentarer på flygplatsen haha. På vägen dit krängde
vi massa Twix och på vägen hem lade vi våra sista besparingar på Twix. Lotta
nöjde sig dock inte med det...
Lotta: "-Hallå jag har 1500kr på kortet, det blir 150st Twix! WOHO!"
Sen gick det förbi en tacky tjej med enormt höga kilklacksskor & utsvängda jazz-
byxor och Lotta säger med avsmak: "-Det såg ut som om hon gick på klövar!"


Jag avslutar inlägget med orden som gick att använda till allt:
"-HÅLL KÄFTEN"
"-Freeeeak!"
"-I liiiiike!"
"-Wank wank"


//Christel




Kommentarer
Postat av: Anonym

Rooliii semme :) Jag vill med (bli brun o festa loss lite) dock ej flyga (obeservera)om du mot förmodan tänkt bjuda mig på en härlig weekend ;) Haha see you on tisdag! Kiss Miafia

Postat av: Chrysler

WIIIIIIE! Vad fin, lika lyckad som resan! :D Faaaan vad jag vill tillbaka.. hehe Svettiga turkar är min hemliga passion. hehe

2007-08-27 @ 20:53:39
Postat av: Aaanna

Haha jo allt är bra. Ja jag vet inte hur jag lyckades med det. Jag vet varken hur man lägger till kontakter eller tar bort. :P Så jag har väl klyddat runt lite och råkat få dig som kontakt. Haha! :) Hur är det själv?

2007-08-28 @ 09:03:28
URL: http://Aaannapanna.blogg.se
Postat av: Malin

javisst jag jobbar på zara i danmark :) hurså? dig känner jag igen från mb, mowahaha! du är så galet söt! kramar malin

2007-08-29 @ 17:13:47
URL: http://mwilson.blogg.se
Postat av: SKÖNHET/Tips&Råd

mmm såg det nu jag också! 34 verkar va ända strl den finns kvar i nu..
och du är ju bara för fin du! Sjukt SÖT=)

2007-08-30 @ 08:00:11
URL: http://beautycave.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback