Julafton

Det går ett ihärdigt rykte angående att det är julafton idag.
Är det sant? Jag har visst helt missat det.
För mig har det varit "jul" sedan granen i butiken skulle
upp i början av oktober, julmusik har spelats sen slutet
av november och jag börjar bli rikitgt trött på alla hälsni-
ngar om en god jul.
Så att idag ska föreställa julafton, den dagen jag längtade
så efter när jag var yngre... ja det känns som en jättelögn.
Jag var inte nervös hela natten, rusade inte upp ur sängen
imorse utan önskade helst av allt att jag kunde få sova bort
dagen. Tyvärr är det så att det var min tur att jobba på julaft-
on. Att jag beklagar mig handlar alltså inte om att det är en
viktigt dag som jag skulle ha velat vara ledig på, utan att jag
helt enkelt ville stanna kvar i min varma säng.

För att inte vara sämre än alla andra: GOD JUL PÅ ER! Och
grattis på födelsedagen Jesus och må Gud vara med er...
Och förresten, hoppas ni varit snälla så att jultomten hälsar
på er! (känner ni ett litet uns av sarkasm?)

//Christel

Kommentarer
Postat av: Kimi

naaw stackars stackars flickan..

2007-12-26 @ 17:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback