Jonna 20 år!

Eftersom jag försov mig i torsdags förlorade jag min lediga
dag i fredags och infann mig därför på Telia kl:08.00.. och
ja, jag var trött. Med inställningen att en halvdag förflyter fort
och med siktet på en tur till Burlöv Center med min trogna
vapendragare i den "Vita Faran" (Maria that is haha) så gick
tiden förvånansvärt fort.
Efter en tågtur, tåg är skoj när man är van vid buss, så ham-
nade jag i Burlöv och köpte dyra men livsnödvändiga saker
(ögoncreme och silkesdroppar). Senåkte vi hem och jag tog
mig tid till en powernap inför kvällens strapatser.


Mamma var snäll och gav mig skjuts till Svedala, närmare
bestämt till Hyltarp där Hot-Jon bor =) Förutom Svedala-
ganget var jag först på plats och väntan på maten började...
och den var värd all väntan: jag har inte ätit så gott på länge,
ville aldrig bli mätt. Dessutom njöt jag av cheesecake för första
gången, ja det var för en gångs skull jättegott!


Alla hade fått varsin "namnbricka" med en liten söt text där det
stod berättat hur vi kände Jonna och andra skojigheter.

Texten på min namnbricka löd såhär:
"Christel: blev vänner på italienskan på Borgar.
Fick smeknamnet "Sjögräs" då hennes hår
liknade just detta. Genomsnäll tjej som har helt
för många skor att avundas. Spädde på mitt hög-
stadiesmeknamn ytterligre genom att kalla mig
"Breast" i tre år".



Tiden gick fort, den gör ju det när man har skoj och det blev
taxidags. Precis innan stoppet på Stortorget fick vi höra kväll-
ens låt med Timbaland, en hel del skönsång i taxin alltså.
Skeppsbron var ingen höjdare, dräggigt folk och trötta fötter...
Däremot blev våra snygga namnbrickor noga inspekterade!
Taxin hem var verkligen värd varenda slant! Jag gjorde nog ett
snyggt intryck på taxichaffören när jag fastnade med klacken
och föll som en fura ner i asfalten... det måste ha varit en rolig
syn, jag hade ju skrattat om jag sett någon annan göra en såd-
an snygg vurpa! D agen efter var det upp och jobba igen.. dag
sex av sju... woho?


Tack Jonna & grattis igen!

//Christel






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback