There will never be a day when I won't think of you!

Idag är det ett år sedan jag för första gången fick höra min
pappa gråta. Han ringde halv elva på förmiddagen, grät och
sa att farmor gått bort.
Jag har fortfarande inte förstått det.
Jag saknar farmor så oerhört mycket och drömmer om henne
varje vecka. Jag minns sista gången vi pratade, när jag låg
sjuk i feber och hon skulle försöka göra mig gladre och sa att
hon  läst ett skämt i en veckotidning:

"-Mamma, är apor skaldjur?"
"-Nej, varför skulle dem vara det?"
"-Men apor skalar ju bananer..."

... och ja jag skrattade!

När vi gick på lågstadiet så skulle vi göra en bok om oss själva.
I den skulle vi skriva våra idoler. Jag skrev farmor, och känner
likadant fortfarande.

När vi skulle skriva en mening från oss barnbarn på den hjärt-
formade blomsterkransen till begravningen och vi satt och gick
igenom de alternativ som redan fanns så fastnade jag för:
"Tack för allt du givit oss".
Det passade farmor, hon var den mest givmilda människa jag
någonsin mött.

Jag älskar farmor och kommer alltid vara tacksam för allt hon
har lärt mig och allt hon varit, ja fortfarande är för mig.

//Christel

image526

Kommentarer
Postat av: therese

beklagar, sånt där är jobbigt som fasiken!!:/
hare bra!<3

Postat av: sussie

Vi hade när vi skulle berätta om våra Idoler när jag gick i fyran eller femman och alla tog olika artister eller liknande så skulle jag berätta om min morfar som hade dött 2 år innan. Fanns så mycket att berätta och det kändes så personligt det jag sa och de dom andra sa var så opersonligt. Kram

2007-09-13 @ 18:16:50
URL: http://kompistjyv.blogg.se
Postat av: Anonym

Va fint skrivet. Blev nästan lite tårögd. Beklagar iallafall.

2007-09-13 @ 18:53:40
URL: http://kanelbulle.blogg.se
Postat av: amelie

usch vad tråkigt :(

2007-09-13 @ 20:59:31
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: Tanzila

Jag beklagar sorgen ;/ vet precis hur det känns.. Hoppas du har det bra :)

2007-09-14 @ 17:44:42
URL: http://teeque.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback