The Tudors & The Other Boleyn girl

image824
image826image829
image828
image830

Självklart har jag fastnat för serien "The Tudors" som går på SVT1
Kl:22.00 på onsdagar.
Varför det är så självklart har att göra med min fascination för Henrik
VIII av England och serien handlar just om honom. Sen är det ju bara
en positiv överraskning att två av de manliga huvudrollsinnehavarna är
förutom duktiga skådespelare, även vackra att titta på haha.
Dessutom spelas Anne Boleyn av samma tjej som i "Casanova" gav
mig många skratt då hon spelade den blonda jungfrun som bl.a. thade
sönder fågelburen, remember? =)


image831

Nu ser jag verkligen framemot filmen "The other Boleyn girl" som
kommer komma på bio om någon månad. Har läst alla böcker i se-
rien av Philippa Gregory och filmen är baserad på den första av dem:

"När ett rykte sprids om att kung Henrik VIII slutat vara intim med sin
hustru, då hon misslyckats med att ge honom en manlig arvinge, ser
Sir Thomas Boleyn sin chans att återföra lite status till familjen. Hans
plan går ut på att dottern Anne ska förföra kungen och ge honom en
son"


Don't you just love history? =)

Kommentarer
Postat av: Erica

Hey, det kommer jag ihåg från historielektionerna i skolan! :P

Postat av: Kimpa

Weirdo.. =P

2008-03-02 @ 10:39:13
URL: http://pumpelumpan.blogg.se
Postat av: kim

Visst är den mysig :)?

2008-03-02 @ 18:48:17
URL: http://kimmys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback