Magsjuk & catching-up.

Efter jobb i torsdags var det planerat att jag skulle
inom min bror och hämta vin, sedan hem för att
äta lite och sedan bege mig hem till Manne. Så
långt gick allt som det skulle, hann tom med buss-
en så jag slapp promenera i snöregnet.

Både Elsa och Larsson var där redan när jag kom,
kanske inte så märkligt eftersom klockan då var 22.
15 dvs ganska sent att börja ett kalas hehe.
Efter 10 minuter började jag få ont i magen, men
Elsa sjöng vackra sånger för mig bl.a. sina egna
låtar men även en del serenader med mitt namn i,
så dessa lindrade lite. Efter en halvtimme började
jag må illa, riktigt riktigt illa. Sen var jag som tur var
smart nog att uppsöka toaletten innan jag började
spy. Kan tillägga att jag inte spytt sen jag var åtta år
och låg sjuk i lunginflammation och hade 40 grade-
rs feber (med undantag för en gång när Sabina och
jag kalasade till det rejält back in the days haha).

Ärligt talat: hur äckligt är det inte att spy? Fyfan vad
sunkig jag kände mig, kallsvettig, utmattad, illamå-
ende och för långt hemifrån för att kunna ta mig hem
Då knackar såklart de andra på dörren och säger att
de måste gå NU för att hinna med bussen. Jag kun-
de inte röra mig så jag fick låna nyckeln så jag skulle
kunna stanna en stund till. Som tur var kunde min
snälla mamma köra och hämta mig och jag hann pr-
ecis inom dörrarna innan det var dags igen.
Så igår sov jag 15 timmar, såg en film, sov tre timm-
ar, tittade lite på tv och sov 11 timmar till. Idag mår jag
bättre men är alldeles utmattad i hela kroppen. Kan
det bero på att jag inte ätit mer än tre brödbitar på två
dagar? =)

Var iaf jättetrevligt att få träffa Elin, Martin och Oscar
igen. Är alltid precis som det var sist vi sågs. Inte ett
dugg stelt eller jobbigt, helt enkelt precis som det ska
vara när man träffar vänner. Sen att både Elin och Ma-
rtin är riktiga talanger och sjunger helt underbart är ba-
ra ett extra plus! =)
Mindre positiv var min egen insats, men jag lovar att
vara på topp på Elsas & Larssons inflyttningsfest i
Jakriborg! =)

//Christel

image841
Elsegull & Bellebull, sommaren '03.

Kommentarer
Postat av: Kimpa

ojoj.. vinterkräk sjukan maybe?! =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback