Vårmys i Köpenhamn.

Söndagen den 20 april var jag äntligen ledig från jobb
och fick njuta av min första dag i solen! Våren hade
anlänt och vad passade bättre än att mamma och jag
just den dagen skulle till Köpenhamn och gå på mus-
ikal? =) Både mamma och jag invidge våra vårkappor
och tog bilen till Malmö för att växla lite pengar innan
tågresan över sundet.

Vi valde att gå in på Tivoli för att äta lunch och det var
verkligen underbart. Ungefär lika många glada män-
niskor som njöt av vädret, som glada kor när dessa
släpps ut på vårbete!

I en liten söt inrednings/presentbutik hittade jag tre
söta plåtaskar i vitt med rosor på, perfekta till smy-
cken och perfekta till mitt rum. Efter vi åt lunch på
Påfågeln letade vi upp glasskiosken och åt första
vårglassen. Dock förstod danskan inte att jag ville
ha den i en bägare, så jag fick snällt äta upp struten
trots att den inte är någon favorit.

Tyvärr var jag jättetrött under första akten i musikalen,
vilket inte var någon höjdare eftersom jag behöver
koncentrera mig för att förstå danska och därför miss-
ade jag lite av handlingen. Men musikaler är alltid
vackra att titta på, alla kostymer och all scenografi
mitt framför ögonen på en känns alltid högtidligt för
mig =)

Sammanfattningen blir alltså en riktigt underbar
och lyckad första vårdag i Köpenhamn!

//Christel


image893image892
         image894
image895image896
          image898
               image897
     image899image900image901
   image902
image903
      image904

Kommentarer
Postat av: Christel

Viiiiiilka myssssiga bilder! ;)

2008-05-05 @ 22:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback